OK

OK Cancel

Ευχαριστούμε!

Κλείσιμο

Πώς να αντιμετωπίσεις την κόπωση την περίοδο της εμμηνόπαυσης;

Εξάψεις, νυχτερινές εφιδρώσεις, κολπική ξηρότητα. Τα τρία συμπτώματα που συνήθως έρχονται πρώτα στο μυαλό μίας γυναίκας στην εμμηνόπαυση. Δεν είναι όμως μόνο αυτά.

Στην πραγματικότητα, τα συμπτώματα που μπορεί να βιώσει μία γυναίκα εξαιτίας της απώλειας των οιστρογόνων είναι πάνω από 30.

Γεια σας, είμαι η Χαρούλα Μπιλάλη, Μοριακή Βιολόγος με εξειδίκευση στην Ανθρώπινη Αναπαραγωγή, πιστοποιημένη coach υγείας και ευεξίας και σήμερα θα μιλήσουμε για δύο συμπτώματα της εμμηνόπαυσης που ταλαιπωρούν την πλειοψηφία των γυναικών στη φάση αυτή: την κόπωση και την έλλειψη ενέργειας.

Τα δύο αυτά συμπτώματα συνήθως οφείλονται σε συνδυασμό παραγόντων. Η σταδιακή απώλεια των οιστρογόνων, σε συνδυασμό με αλλαγές στα επίπεδα και άλλων ορμονών, όπως η προγεστερόνη, οι ορμόνες του θυρεοειδούς αδένα και των επινεφριδίων, μπορούν να σας κάνουν να αισθάνεστε εξαιρετικά κουρασμένες, χωρίς όμως να αντιλαμβάνεστε γιατί. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτές οι ορμόνες εμπλέκονται στην παραγωγή και την ρύθμιση της κυτταρικής ενέργειας στο σώμα. 

Επιπλέον, πολλές περιεμμηνοπαυσιακές και εμμηνοπαυσιακές γυναίκες έχουν αϋπνία ή κάποιου βαθμού διαταραχές στον ύπνο τους. Η έλλειψη ύπνου, οδηγεί αναπόφευκτα σε αίσθημα κόπωσης ή έλλειψης ενέργειας στη διάρκεια της ημέρας.

Πέρα όμως από τα σωματικά αίτια, η έλλειψη ενέργειας στην εμμηνόπαυση μπορεί να έχει και ψυχολογικό υπόβαθρο, καθώς όλες αυτές οι δραματικές αλλαγές που συμβαίνουν μπορεί να οδηγήσουν σε αυξημένα επίπεδα άγχους, και σε ορισμένες σοβαρές περιπτώσεις, ακόμα και κατάθλιψη.

Σε κάθε περίπτωση δεν είναι καθόλου καλή ιδέα να περιμένετε μέχρι να εξαντληθείτε!

Από σήμερα κιόλας εφαρμόστε τις παρακάτω 5 πρακτικές, που έχουν δοκιμαστεί για την αποτελεσματικότητα τους.

1. Αφιερώστε χρόνο για τακτική άσκηση

Μπορεί κάτι τέτοιο να φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο όταν νιώθετε εξαντλημένες, και με δυσκολία κατορθώνετε να διεκπεραιώσετε τις βασικές σας υποχρεώσεις στη διάρκεια της ημέρας… Όμως, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, η άσκηση στην εμμηνόπαυση είναι μια από τις καλύτερες λύσεις για την αντιμετώπιση της κόπωσης, καθώς άσκηση μέτριας έως υψηλής έντασης σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα ενέργειας, καλύτερη διάθεση και συνολικά καλύτερη ποιότητα ζωής.

2. Αφιερώστε χρόνο για κάποιο χόμπι, αλλά και την κοινωνική σας ζωή.

Στην εμμηνόπαυση, πολλές γυναίκες νιώθουν ιδιαίτερα απομονωμένες. Άλλες πάλι είναι πολύ απασχολημένες με τη δουλειά, την οικογένεια και προσκολλημένες στην καθημερινή τους ρουτίνα. Βγείτε από αυτή τη ρουτίνα που σας εξαντλεί ψυχικά και σωματικά και αφιερώστε χρόνο για κάποιο χόμπι ή ελάτε σε πιο ουσιαστική επαφή με τους ανθρώπους εκείνους που η παρουσία τους στη ζωή σας αποτελεί ανεξάντλητη πηγή ενέργειας.

3. Αναπτύξτε μια καλή ρουτίνα ύπνου

Προσπαθήστε να πηγαίνετε για ύπνο και να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε μέρα. Αποφύγετε την καφεΐνη, το αλκοόλ και τα βαριά φαγητά, όπως επίσης και τη χρήση smartphones, tablets ή ηλεκτρονικών υπολογιστών πριν κοιμηθείτε. Βεβαιωθείτε ότι η θερμοκρασία στην κρεβατοκάμαρά σας είναι άνετη και σχετικά χαμηλή. Φορέστε βαμβακερά ρούχα και προτιμήστε το ίδιο υλικό και για τα σεντόνια σας. Και αν σας ευχαριστεί, πριν πέσετε στο κρεβάτι, κάντε ένα δροσερό ντους.

4. Επενδύστε στην καλύτερη διατροφή που κάνατε ποτέ και περιορίστε το μέγεθος των γευμάτων σας

Το υπερβολικό βάρος κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης συνήθως κάνει μία γυναίκα πιο δυσκίνητη και αφαιρεί μέρος της ενέργειας της. Η καλύτερη διατροφή στη φάση αυτή είναι μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά εποχής, δημητριακά ολικής αλέσεως, άπαχη πρωτεΐνη, καθώς και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε ή χωρίς καθόλου λιπαρά. 

Η κατανάλωση μικρότερων γευμάτων πιο συχνά μπορεί να σας παρέχει ενέργεια όλη την ημέρα. Όμως προσοχή: αν τρώτε πιο συχνά, φροντίστε να περιορίσετε τις μερίδες και μην καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες από όσες έχετε ανάγκη.

Και τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό.

5. Νερό, νερό και πάλι νερό

Όταν είστε αφυδατωμένες, το σώμα σας πρέπει να δουλέψει σκληρότερα για να εκτελέσει τις απαραίτητες λειτουργίες του, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση. Έχετε λοιπόν πάντα μαζί σας ένα μπουκάλι νερό (προσοχή όχι πλαστικό) για να πίνετε νερό σε όλη τη διάρκεια της μέρας και όχι μόνο όταν διψάτε. 

Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάτε πως η εμμηνόπαυση είναι μία φάση, δεν διαρκεί για πάντα και ο οργανισμός θα βρει ξανά μία νέα ισορροπία.

Εάν, παρά τις προσπάθειες σας, η κόπωση και η έλλειψη ενέργειας παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα και νιώθετε πως δεν μπορείτε να διεκπεραιώσετε εξαιτίας τους αρκετές από τις καθημερινές σας υποχρεώσεις, μην διστάσετε να μιλήσετε ανοιχτά με το γιατρό σας. Αξίζετε το καλύτερο. Διεκδικήστε το.

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συστατικά περιποίησης για πλούσια μαλλιά μετά την εμμηνόπαυση

Συστατικά

Συστατικά περιποίησης για πλούσια μαλλιά μετά την εμμηνόπαυση

Έχετε παρατηρήσει ότι τα μαλλιά σας έχουν αρχίσει να γίνονται πιο αδύναμα, τώρα που μπήκατε στα 50; Σας αποκαλύπτουμε τα καλύτερα συστατικά που θα πρέπει να αναζητάτε στα προϊόντα περιποίησής σας, για να βελτιώσετε την ποιότητα των λεπτών μαλλιών μετά την εμμηνόπαυση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

go to top