NEO   Μάθετε σημαντικές πληροφορίες για την χρήση cookies στην ιστοσελίδα μας  εδώ.

Εάν δεν αντιδράσετε θα θεωρηθεί πως έχετε αποδεχθεί τους όρους χρήσης cookies

Κλείσε

getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = GR Test : 'GR/'

OK

OKCancel

Thank you

Close

Η σχέση ανάμεσα στην ακμή και τη διατροφή

Η σχέση ανάμεσα στην ακμή και τη διατροφή
  • favoris

Συχνά, η σχέση ανάμεσα στην ακμή και στη διατροφή παρερμηνεύεται. Παρακάτω, θα δούμε αν υπάρχουν είδη τροφίμων που μπορούν να αυξήσουν τον επιπολασμό της ακμής, καθώς και πώς ακριβώς συμβαίνει αυτό.



Τρόφιμα που μπορεί να προκαλέσουν εξάρσεις.


Μολονότι οι διατροφικές σας επιλογές δεν καθορίζουν αν η επιδερμίδα σας θα παρουσιάσει ακμή ή όχι, είναι πιθανό να επιδεινώσουν τα σπυράκια, τις εξάρσεις, τη λιπαρότητα, ή την προϋπάρχουσα ακμή[1]. Δεδομένου ότι η ακμή επηρεάζει τους σμηγματογόνους αδένες της επιδερμίδας, είναι λογικό να μειώσει κανείς τις τροφές που υπερδιεγείρουν τους αδένες αυτούς, προκειμένου να περιοριστούν τα συμπτώματα της ακμής. Ίσως, λοιπόν, να είναι καλή ιδέα να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες, για να δείτε αν υπάρχουν τρόφιμα που επηρεάζουν την ένταση της ακμής σας.


Δεδομένου ότι η ακμή επηρεάζει τους σμηγματογόνους αδένες της επιδερμίδας, είναι λογικό να μειώσει κανείς τις τροφές που υπερδιεγείρουν τους αδένες αυτούς, προκειμένου να περιοριστούν τα συμπτώματα της ακμής.


Έχει αποδειχθεί ότι ορισμένα τρόφιμα ευνοούν τον επιπολασμό και τη σοβαρότητα της ακμής. Η κατανάλωσή τους προκαλεί ραγδαία αύξηση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και, κατά συνέπεια, φλεγμονή, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει και τα επίπεδα ινσουλίνης. Αυτό ενισχύει την παραγωγή σμήγματος, με αποτέλεσμα τις πιθανές εξάρσεις ακμής.

Οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, τα οποία διασπώνται γρήγορα μέσα στον οργανισμό, όπως το άσπρο ψωμί, τα κατεργασμένα δημητριακά, το λευκό ρύζι, τα πρέτζελ, τα πατατάκια, τα μπισκότα και το κέικ, μπορεί να εντείνουν τη σοβαρότητα μιας έξαρσης ακμής[2].



Τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, που μπορεί να πυροδοτήσουν την παραγωγή σμήγματος:

  • Λευκό ψωμί
  • Κατεργασμένα δημητριακά
  • Λευκό ρύζι
  • Πρέτζελ
  • Πατατάκια
  • Μπισκότα
  • Κέικ
  • Γάλα

Έχει διαπιστωθεί ότι το γάλα ασκεί την ίδια επίδραση στο σώμα όπως και τα τρόφιμα υψηλού γλυκαιμικού δείκτη, καθώς συχνά προέρχεται από αγελάδες που κυοφορούν, με αποτέλεσμα να περιέχει ορμόνες που μπορεί να προκαλέσουν αύξηση της παραγωγής σμήγματος[3]. Οι αυξητικές ορμόνες που εμπεριέχονται στο γάλα μπορεί να ενθαρρύνουν τον πολλαπλασιασμό των επιδερμιδικών κυττάρων, οδηγώντας έτσι σε φραγμένους πόρους[4]. Προσπαθήστε να μειώσετε την πρόσληψη γάλακτος και δοκιμάστε να πάρετε ένα συμπλήρωμα ασβεστίου ή να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο, όπως ο χυμός πορτοκαλιού, το γάλα σόγιας, το τόφου, τα αμύγδαλα, το σπανάκι και το μπρόκολο[5].

Επίσης, για ορισμένες αποκαλούμενες «υγιεινές τροφές» υπάρχουν ενδείξεις ότι συμβάλλουν στις εξάρσεις ακμής. Τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά ή χωρίς λιπαρά, όπως το γιαούρτι χωρίς λιπαρά ή το τυρί με χαμηλά λιπαρά, συχνά περιέχουν επιπλέον ζάχαρη για να ενισχυθεί η γεύση τους, και έτσι μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή[6].
Επιπλέον, οι χυμοί και τα smoothies έχουν συνήθως υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, κάτι που αυξάνει την παραγωγή σμήγματος. Τα ολόκληρα φρούτα είναι, λοιπόν, καλύτερη επιλογή. 

Αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, το αλκοόλ, η σοκολάτα και τα λιπαρά φαγητά δεν προκαλούν οπωσδήποτε ακμή, και δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι αυξάνουν τον επιπολασμό της[7]. 
Ωστόσο, η τακτική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να καταστείλει το ανοσοποιητικό σύστημα, περιορίζοντας την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά τα βακτήρια και τις μολύνσεις, πράγμα που είναι πιθανό να οδηγήσει στην εμφάνιση ατελειών.

Τροφές που μπορεί να συμβάλει στη μείωση των ελαίων της επιδερμίδας


Η κατανάλωση τροφίμων με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη –τα περισσότερα λαχανικά και φρούτα, καθώς και τα σιτηρά ολικής αλέσεως– μπορεί να συμβάλει στη μείωση των ελαίων της επιδερμίδας, καθώς οι τροφές αυτές έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και περιέχουν β-καροτένιο. Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, βοηθούν στην απομάκρυνση των ρύπων που, αν παραμείνουν στην επιδερμίδα, ενδέχεται να ευνοήσουν την ακμή. Για πρόσληψη λιπαρών οξέων ωμέγα-3, τα οποία μειώνουν τη φλεγμονή, προτιμήστε τον σολομό, τις σαρδέλες, τα καρύδια και τον λιναρόσπορο[8]. Το πράσινο τσάι και τα μούρα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Τα προβιοτικά που απαντώνται στο γιαούρτι, το ξινολάχανο, τη σοκολάτα υγείας, τις πίκλες, το kimchi και το τσάι kombucha μειώνουν τη φλεγμονή του εντέρου και βοηθούν την επιδερμίδα να αποκτήσει περισσότερη διαύγεια.

[1] Kucharska, A. et al, 'Significance of diet in treated and untreated acne vulgaris' στο Postepy Dermatology Allergology 33.2 (2016) σ. 81-86 [Προσβάσιμο στο: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4884775/]

[2] Katta, R. et al, 'Diet and Dermatology: The Role of Dietary Intervention in Skin Disease' στο The Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology7.7 (2014) σ. 46-51 [Προσβάσιμο στο: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4106357/]

[3] Katta, R. et al, 'Diet and Dermatology: The Role of Dietary Intervention in Skin Disease' στο The Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology7.7 (2014) σ. 46-51 [Προσβάσιμο στο: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4106357/]

[4] Pappas, A. 'The relationship of diet and acne' στο Dermato Endocrinology 1.5 (2009) σ. 262-267 [Προσβάσιμο στο: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2836431/]

[5] Ross, A.C. ‘Dietary Reference Intakes for Calcium and Vitamin D στο Institute of Medicine (US) Committee to Review Dietary Reference Intakes for Vitamin D and Calcium’ (2011) [Προσβάσιμο στο: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK56060/]

[6] Katta, R. et al, 'Diet and acne: an exploratory survey study of patient beliefs' στο Dermatology Practical & Conceptual 6.2 (2016) σ. 21-27 [Προσβάσιμο στο: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4866623/]

[7] Kucharska, A. et al, 'Significance of diet in treated and untreated acne vulgaris' στο Postepy Dermatology Allergology 33.2 (2016) σ. 81-86 [Προσβάσιμο στο: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4884775/]

[8] Pappas, A, 'The relationship of diet and acne' στο Dermato Endocrinology 1.5 (2009) σ. 262-267 [Προσβάσιμο στο: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2836431/]

Τα προϊόντα μας

  • 22663Ενυδατικό Booster Προσώπου4.925NewMINERAL 89FACE CAREΚρέμα ημέραςΕνυδάτωση Προσώπου

    Νέο

    {Όνομα_Προϊόντος}

    MINERAL 89

    Ενυδατικό Booster Προσώπου

    Κρέμα ημέρας

    ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: Η καθημερινή δόση δύναμης της επιδερμίδας

  • 16948Ενυδατική Kρέμα Hμέρας για τις Aτέλειες Προσώπου52NewVichy Normaderm Ατέλειες ΠροσώπουFACE CAREΚρέμα ημέραςΕνυδάτωση Προσώπου

    Νέο

    {Όνομα_Προϊόντος}
  • Τα πιο δημοφιλή

    3 τρόποι να αντιμετωπίσετε την αραίωση των μαλλιών μετά τα 40

    Στιγμές της ζωής μας

    3 τρόποι να αντιμετωπίσετε την αραίωση των μαλλιών μετά τα 40

    Μήπως έχετε παρατηρήσει κι εσείς ότι, τα τελευταία χρόνια, τα μαλλιά σας παρουσιάζουν αραίωση; Οι βλάβες που σχετίζονται με το styling, την ηλικία, και τις ορμονικές μεταβολές κάνουν συχνά τα μαλλιά μας πιο λεπτά και πιο αδύναμα, καθώς πλησιάζουμε τα 40. Ωστόσο, παρακάτω θα μάθετε πώς μπορείτε, με λίγες βασικές αλλαγές, να μειώσετε τις ορατές επιπτώσεις.

    Διαβάστε το άρθρο

    go to top