getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = GR Test : 'GR/'

OK

OKCancel

Thank you

Close
mediacachable:1

Πως η εποχιακή τριχόπτωση οφείλεται στην έλλειψη βιταμίνης D

Πως η εποχιακή τριχόπτωση οφείλεται στην έλλειψη βιταμίνης D
  • favoris

Οι εποχιακές αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα τη μεταβολή των καιρικών συνθηκών, κάτι που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το σώμα. Παρακάτω εξετάζουμε αν η περιορισμένη ηλιοφάνεια και η επακόλουθη ανεπάρκεια Βιταμίνης D συμβάλλει στην τριχόπτωση.

Οι αλλαγές των εποχών συμβάλλουν στην τριχόπτωση;


Ναι. Οι ψυχρότερες εποχές έχουν ορατές επιπτώσεις τόσο στην επιδερμίδα με την πρόκληση ξηρότητας, ξεφλουδίσματος και ερυθρότητας, όσο και στα μαλλιά τα οποία μπορεί να γίνουν εύθραυστα και να ηλεκτρίζονται(1). Τα συμπτώματα αυτά οφείλονται σε διάφορους περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως η χαμηλή υγρασία, ο άνεμος, και ο κλιματισμός των εσωτερικών χώρων. Μελέτες δείχνουν(2) ότι η επαρκής ποσότητα Βιταμίνης D επιβραδύνει τη διαδικασία της τριχόπτωσης. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες να συνεπάγονται τη μικρότερη έκθεση στον ήλιο, τα επίπεδα Βιταμίνης D ενδέχεται να μειωθούν.

Μελέτες δείχνουν ότι η επαρκής ποσότητα Βιταμίνης D επιβραδύνει τη διαδικασία της τριχόπτωσης

Ποιος ο ρόλος της Βιταμίνης D στο σώμα;


Η Βιταμίνη D παράγεται κατά την έκθεση του σώματος στο φως του ήλιου, ο οποίος αποτελεί και τη βασικότερη πηγή της. 
Η ενέργεια του ηλιακού φωτός δημιουργεί μια χημική αντίδραση, μετατρέποντας τη Βιταμίνη D σε μια μορφή που ο οργανισμός μπορεί να χρησιμοποιήσει(3). Η Βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την ανθεκτικότητα των οστών και την ανάπτυξη των μαλλιών(4). 

Μόλις 10-20 λεπτά καθημερινής έκθεσης των βραχιόνων σας στον ήλιο είναι αρκετά, ώστε το σώμα σας να συνθέσει επαρκή Βιταμίνη D.

Είναι όμως σημαντικό να μην υπερεκτίθεστε στον ήλιο, καθώς και να φοράτε πάντοτε αντιηλιακό –καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η Βιταμίνη αυτή είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του ανθρώπινου σώματος, κι αυτό για ποικίλους λόγους. Παραδείγματος χάριν, η Βιταμίνη D ρυθμίζει τον μεταβολισμό και συμβάλλει στην απορρόφηση του ασβεστίου δυναμώνοντας τα οστά(5). Αυτό βοηθά στη μείωση της πιθανότητας καταγμάτων (ή, σε περίπτωση κατάγματος, στην επιτάχυνση της επούλωσης), καθώς και στην ανθεκτικότητα των δοντιών. 
Από την άλλη πλευρά, τα ανεπαρκή επίπεδα μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την περιορισμένη μυϊκή δύναμη(6).

Η ικανότητα της επιδερμίδας να συνθέτει Βιταμίνη D ελαττώνεται με την ηλικία. Εντούτοις, εφόσον ένα άτομο εκτίθεται επαρκώς στον ήλιο(7), μπορεί να διατηρήσει τα επίπεδά της υγιή.

Ποια είναι τα συμπτώματα της ανεπάρκειας Βιταμίνης D;

Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας της Βιταμίνης D, μολονότι ποικίλουν, περιλαμβάνουν:

  • Τριχόπτωση
  • Κόπωση
  • Κατάθλιψη
  • Αϋπνία
  • Πονοκέφαλοι
  • Πόνος στη μέση(11)

Πώς η ανεπάρκεια Βιταμίνης D επηρεάζει την ποιότητα και την ανάπτυξη των μαλλιών;


Κάθε τριχοθυλάκιο παράγει ένα νέο στέλεχος τρίχας, το οποίο αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια ενός κύκλου ζωής, προτού τελικά πέσει.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο μέσος κύκλος ζωής των μαλλιών ποικίλλει σημαντικά και μπορεί να διαρκέσει από αρκετούς μήνες μέχρι μερικά χρόνια(8). 

Η Βιταμίνη D, που συχνά αποκαλείται και «η βιταμίνη του ήλιου», επιτελεί σημαντικό έργο κατά τη διάρκεια αυτού του σταδίου ανάπτυξης των μαλλιών(9). Έτσι, μια ανεπάρκεια μπορεί να επηρεάσει τη δομή και την ανάπτυξη της τρίχας, κάνοντας τα μαλλιά αδύναμα. 

Επίσης, λόγω των ανεπαρκών επιπέδων Βιταμίνης D στο σώμα, κάποια στελέχη τριχών ενδέχεται να γίνουν εύθραυστα, να καταστραφούν(10), ακόμα και να πέσουν.

Πώς μπορεί να αποφευχθεί η εποχιακή τριχόπτωση;


Πέρα από το φως του ήλιου, άλλη μια πηγή Βιταμίνης D είναι και τα τρόφιμα. Ωστόσο, είναι δύσκολο να προσληφθεί επαρκής δόση μόνο από τη διατροφή(12), καθώς αυτή αντιπροσωπεύει μόνο το 10% περίπου. Προσπαθήστε να εντάξετε στη διατροφή σας το μουρουνέλαιο και τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός και το σκουμπρί(13), καθώς και να εκτίθεστε όσο μπορείτε στον ήλιο.


Άλλοι τρόποι να φροντίσετε τα μαλλιά σας κατά τις ψυχρότερες εποχές είναι οι εξής:

  • Περιορίστε τη χρήση συσκευών που λειτουργούν με θερμότητα (όπως το πιστολάκι και το σίδερο ισιώματος).
  • Χρησιμοποιήστε περισσότερο μαλακτικό ή ειδικά σαμπουάν για να καταπολεμήσετε την ξηρότητα.
  • Μην λούζεστε καθημερινά, καθώς το πολύ συχνό λούσιμο μπορεί να προκαλέσει στα μαλλιά σας ξηρότητα και να οδηγήσει σε σπάσιμο της τρίχας.

ΠΗΓΕΣ:

1. Messenger, A.G. 'Hair through the female life cycle.' in British Journal of Dermatology 165.3 (2011) pp.2-6 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22171678]
2. Mostafa, W. et al, "Vitamin D and the skin: Focus on a complex relationship: A review" in Journal of Advanced Research 6.6 (2015) pp. 793-804 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4642156/]
3. Nair, R. et al, 'Vitamin D: The “sunshine” vitamin' in Journal of Pharmacology & Pharmacotherapeutics 3.2 (2012) pp. 118-126 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3356951/]
4. DeLuca, H.F. 'Overview of general physiologic features and functions of vitamin D.' in The American Journal of Clinical Nutrition 80.6 (2004) pp.1689-96 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15585789]
5. Alshahrani, F. et al, 'Vitamin D: Deficiency, Sufficiency and Toxicity' in Nutrients 5.9 (2013) pp. 3605-3616 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3798924/]
6. Norman, A.W. "From vitamin D to hormone D: fundamentals of the vitamin D endocrine system essential for good health" in American Society for Clinical Nutrition 88 (2008) pp. 491-499 [Accessible at: http://ajcn.nutrition.org/content/88/2/491S.full]
7. Morris, H.A. "Vitamin D: A Hormone for All Seasons - How much is enough? Understanding the New Pressures" in The Clinical Biochemist Reviews 26.1 (2005) pp. 21-32 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1240026/]
8. Halloy, J. et al, 'Modeling the dynamics of human hair cycles by a follicular automaton' in Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America 97.15 (2000) pp. 8328-8333 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC26947/#B11]
9. Guo, E. et al, "Diet and hair loss: effects of nutrient deficiency and supplement use" in Dermatology Practical & Conceptual 7.1 (2017) pp. 1-10 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5315033/]
10. Banihashemi, M. et al, Serum Vitamin D3 Level in Patients with Female Pattern Hair Loss in International Journal of Trichology 8.3 (2016) pp. 116-120 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5007917/]
11. Khan, Q.J. et al, "How I Treat Vitamin D Deficiency" in Journal of Oncology Practice 6.2 (2010) pp. 97-101 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2835491/]
12. Nair, R. et al, 'Vitamin D: The “sunshine” vitamin' in Journal of Pharmacology & Pharmacotherapeutics 3.2 (2012) pp. 118-126 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3356951/]
13. Ross, A.C. et al, 'Dietary Reference Intakes for Calcium and Vitamin D.' in Institute of Medicine (US) Committee to Review Dietary Reference Intakes for Vitamin D and Calcium (2011) [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK56061/]

Τα προϊόντα μας

  • Νέο

    {Όνομα_Προϊόντος}
  • Best-seller

    {Όνομα_Προϊόντος}
  • Νέο

    {Όνομα_Προϊόντος}
  • Τα πιο δημοφιλή

    Dercos Densi-Solutions: 3 βήματα για πιο πυκνά μαλλιά

    Μαλλιά

    Dercos Densi-Solutions: 3 βήματα για πιο πυκνά μαλλιά

    Στοχεύοντας τόσο τις ρίζες όσο και τις ίνες των ίδιων των τριχών, η σειρά Dercos Densi-Solutions δυναμώνει τα μαλλιά με αραίωση και βελτιώνει την υγεία του τριχωτού της κεφαλής· κι όλα αυτά χάρη σε επτά πρωτοποριακά συστατικά.

    Διαβάστε το άρθρο

    go to top